Jump to content
Decembrie, luna evenimentelor pe România Roleplay Read more... ×
Sign in to follow this  
liq

Înțelegerea Senatului & Legislației

Recommended Posts

Image
Ghid al Senatului Statului San Andreas
(( Ghid explicativ oficial despre cum funcționează Senatul pe România Role Play și ce roluri are. ))
 

 

 

I. Senatul (explicat)


Senatul este format din Senatori care sunt aleși de Governor of San Andreas (( Head of Legal Factions )) după cum acesta consideră alături de un consiliu (( Faction Management )). Acest Senat are rolul puterii legislative în San Andreas și, în principal, are rolul de a guverna peste procesul de întocmire, votare și decidere a legilor statului în orice privință (adăugare, scoatere, modificare) a acestora. Senatul este guvernat de însuși Governor of San Andreas sub poziția de President of the State Senate sau, printr-un ordin executiv din partea acestuia, orice persoană cu un cazier curat și cu minim un mandat de Senator poate fi numit în funcția de președinte al senatului. Un Senator este considerat o persoană politică care lucrează în slujba cetățenilor orașului și reprezintă cetățenii cu nevoile și dorințele lor dintr-un anumit district al orașului.

 

(( Din cauza puterii pe care poziția de Senator o deține în sistemul legal al România Role Play, nu există un sistem de alegere al unui Senator prin votare publică la fel ca în realitate. Un Senator este ales de către Head of Legal Factions care se poate sfătui cu Faction Management în privința Senatorilor și poate servi un termen de 3 luni în funcția de Senator, moment în care Head of Legal Factions poate să îl nomineze din nou pentru poziția respectivă sau poate să nomineze pe oricine altcineva. Există un număr nelimitat de termene pe care un jucător le poate avea în cadrul Senatului din punct de vedere Out of Character, însă un maxim de 2 termene per caracter pentru a spori realismul. Există un număr maxim de 13 Senatori, iar fiecare loc trebuie să fie ocupat. În cazul în care un Senator este în incapacitatea de a își îndeplinii atribuțiile, Head of Legal Factions poate aproba o cerere de absență (în cazul căreia Senatorul va fi considerat absent și In Character iar voturile acestuia vor fi automat înregistrate drept abțineri) sau poate alege un alt candidat pentru postul care se va elibera în urma unei demisii.

 

Înainte de a critica sistemul, Faction Management face apel la înțelegerea fiecărui jucător cu faptul că acest Senat și poziția de Senator deține o putere extraordinară atât din punct de vedere In Character, cât și din punct de vedere Out of Character. Un Senator este 1 din 13 voturi pentru o lege, iar o lege In Character este bătută în cuie odată ce trece de procesul de promulgare (practic, de acceptul Governor of San Andreas albeit Head of Legal Factions). Din punct de vedere In Character, o lege nu poate fi ignorată de nimeni (indiferent de poziție și, da, asta include orice facțiune legală) și trebuie aplicată ca atare de agențiile responsabile de aplicare a legii (LSPD). Prin urmare, Faction Management poate fi foarte selectiv la început cu persoanele pe care le invită în acest proiect în stadiul de început și sperăm că această explicație va servi drept lămurire pentru toți cei care și-au dorit sau încă își doresc un loc în Senat, însă nu au primit unul. Odată la 3 luni se termină un mandat și, ca totul să fie foarte egal, Head of Legal Factions e obligat să aleagă din nou individual candidații, însă, da, pot fi aceeași candidați mai ales dacă au arătat dedicare, profesionalism, inițiativă, implicare, activitate și un nivel de role play ridicat și corespunzător unui mediu politic de acest gen. Desigur, din 13 locuri, se estimează că nu toată lumea invitată va fi interesată de proiect, așa că mereu pot rămâne locuri libere.

 

Faction Management mai cere ințelegere și pură logică de la Senatori. Fiind un Senator ales de Head of Legal Factions, poți propune aproximativ orice lege, însă toate legile trebuie să fie pertinente și potrivite server-ului România Role Play. Prin urmare, puteți fi sancționați pentru exagerări sau propuneri fără sens cum ar fi desființarea Los Santos Police Department, impunerea pedepsei capitale pentru toți oamenii albi sau orice altceva ce este nimic mai mult decât o aberație. Și, prin urmare, din cauza faptului că toate legile trebuie să fie verificate și comparate sistemului legal, absolut toate trebuie să treacă de acceptul Head of Legal Factions transpus IC drept Governor.

 

Note informative: In Character se consideră că oamenii votează Senatorii și orice jucător poate alege dacă l-ar fi votat pe vreun Senator sau nu dacă face parte din districtul său, chiar dacă sistemul este mai mult OOC. De asemenea, In Character, un Senator poate avea doar 2 termene de 6 ani, moment după care trebuie să se retragă. Un jucător poate continua în Senat după 6 luni pe un alt caracter, moment în care poate explora și decizia de a își schimba viziunea politică d.p.d.v. IC.

 

Ghid întocmit de @liq pentru România Role Play și inspirat de pe alte comunități pe care un sistem similar funcționează sau a funcționat. Orice întrebare, nelămurire sau plângere poate fi trimisă către Head of Legal Factions. Toate plângerile cu privire la Senat trebuie trimise, de asemenea, către Head of Legal Factions. ))

 

II. Redactarea unei Legislații


Senatorii trebuie să înceapă o discuție a unei viitoare legislații înainte de a o supune unui vot al Senatului, motiv pentru care o anumită procedură a fost definitivată pentru a facilita pașii pe care fiecare Senator trebuie să-i ia atât pentru a începe o discuție despre o legislație, cât și pentru a redacta o legislație propriu-zisă cu scopul de a fi discutată în format oficial și cu scopul de a fi votată. Este imperativ ca Senatorii să înțeleagă faptul că forma actului supus la vot trebuie să fie aceeași cu cea discutată de ceilalți Senatori.

 

Diferența dintre Legislații, Acte, Ordonanțe și Soluționări

  • Legislația este un Act Redactat care nu a fost: discutat, supus la vot, impus în legea statului. Cu alte cuvinte, această legislație nu are un caracter oficial până când nu devine Act, motiv pentru care aceasta nu poate fi considerată una înainte de oficializare, iar urmarea acesteia înainte de oficializare este nejustificată și/sau chiar ilegală.
  • Actul este o legislație care a fost: discutată, supusă la vot și impusă în legea statului. Un Act are puterea unei legi oficiale în San Andreas până când este numită invalidă de către Curtea de Justiție sau prin amendamente ale senatului care au fost, la rândul lor, oficializate.
  • Ordonanța este un ordin executiv pus în discuție de către Senatul Statului San Andreas care, odată ce a fost supus unei discuții și unui vot, trebuie să primească aprobarea Governor of San Andreas înainte de a fi executată. Senatul poate vota ordonanțe doar pentru situații de urgență, cum ar fi mobilizarea justificată a National Guard în vederea unei amenințări teroriste asupra statului sau cum ar fi alocarea de fonduri unei agenții guvernamentale sau non-guvernamentale pentru anumite proiecte justificate.
  • Soluționarea este un ordin cu caracter formal al Senatului Statului San Andreas care este dezbătută și votată în cadrul Senatului și reprezintă părerea și recomandarea acestuia în probleme ale statului în care Senatul nu se poate implica în mod oficial. O soluționare se referă strict la recomandarea, sugestia și părerea Senatului cu privire la o problemă de stat, ci nu prezintă o recomandare oficială pentru orice altceva (cum ar fi recomandarea unui candidat la postul de șef al unei agenții guvernamentale).

 

Redactarea unei Legislații

O legislație este formată din trei părți segmentate ale unui document oficial.

  • Antet (partea superioară a actului care prezintă numele legislației, autorii acesteia, sponsorii acesteia și o scurtă descriere a ceea ce încearcă respectiva legislație să fie).
  • Conținut (partea de mijloc a actului care prezintă Definițiile, prin care înțelegem actul propriu-zis, și Secțiuni care prezintă ceea ce legislația vrea să impună, pe larg).
  • Subsol (partea de jos a actului care prezintă semnătura de aprobare a guvernatorului și a autorului actului).

 

Modelul unei Legislații

 

 

Citat

 

250.png

NUMELE ACTULUI / LEGII (an)

ex. Actul Drepturilor Angajaților Guvernamentali (2017)

 

Autor(i): NUMELE AUTORULUI/ILOR
Sponsor(i): NUMELE SPONSORULUI/ILOR

ACTUL XXX-YY
(xxx = număr de act, de exemplu 002 dacă există deja un 001)
(yy = inițialele numelui autorului; Nicky Memphis = NM)
(ex. 002-NM)

Secțiunea 1. Definiții.
  1. Definiția 1 se referă la...
  2. Definiția 2 se referă la...
  3. Definiția 3 se referă la...

 

Secțiunea 2. Numele secțiunii este aici.

  1. Subsecțiunea 1...
  2. Subsecțiunea 2...
  3. Subsecțiunea 3...

 

Secțiunea 3. Numele secțiunii este aici.

  1. Subsecțiunea 1...
  2. Subsecțiunea 2...
  3. Subsecțiunea 3...

 

 

 

Certific faptul că acest Act/Rezoluție/Soluționare a fost trecută de votul Senatului Statului San Andreas, la întâlnirea susținută în această zi de ZZ/LUNA/AAAA și este oficializată drept lege.

 

________________ (semnătura)

Senator <Numele Autorului>

 

________________ (semnătura)

Governor of San Andreas <Nume>

 

 

 

 

III. Procesul de discutare 


Senatorii trebuie să susțină una sau mai multe ședințe de discuție despre o legislație unde fiecare senator își va expune sau nu părerea despre respectiva legislație și despre ce schimbări dorește să facă sau nu acesteia înainte de un vot definitiv. Există un proces pentru această discuție.

 

  1. Autorul va prezenta în primul post al discuției legislația în format prematur, unde prematur înseamnă că nu s-au efectuat modificări conform discuțiilor din Senat. (titlul va fi [Discuție] Numele Legislației)
  2. Se vor respecta bunele maniere și adresarea formală pe tot parcursul discuției. Oricine deranjează o ședință a Senatului poate fi exclus din aceasta de președintele senatului.
  3. O discuție poate continua mai mult de 7 zile la decizia autorului sau a președintelui de senat.

 

IV. Procesul de votare și promulgarea legislațiilor


Senatorii pot susțiune un vot al unei Legislații unde toți ceilalți senatori vor fi nevoiți să voteze. Există o opțiune de abținere a unui vot, moment în care un vot abținut nu va fi luat în considerare sub nicio formă și are capacitatea de a nu influența decizia finală. Cu toate acestea, există numeroase reguli și reglementări cu privire la votare:

 

  • O votare poate avea loc doar după minim o (1) săptămână în perioada de discuții. Dacă toți senatorii sunt de acord să grăbească procesul, pot să o facă atâta timp cât nimeni nu se împotrivește.
  • Dacă o votare nu a trecut de Senat (albeit a fost respins), poate fi susținut din nou în două (2) săptămâni.
  • Dacă o votare nu respectă cerințele din Quorum, atunci va fi respinsă automat.

Quorum

Această secțiune definește quorum necesar pentru ca votarea unei legislații să fie validă și impune condițiile de acceptare a unei noi legi.

  • O legislație poate fi acceptată doar dacă a obținut minim 60% din voturile senatorilor. (voturile celor ce se abțin nu vor fi contorizate)
  • O legislație va putea intra în vigoare la minim 3 zile după votare.

Promulgarea

  • O legislație poate fi promulgată doar prin veto de la Governor of San Andreas chiar dacă Senatul a votat în favoarea acesteia în proporție de 100%.
  • Governor's Office trebuie să asigure o persoană responsabilă de prezentarea statisticilor fiecărei votări.

Format

Se va folosi [Votare] Numele Legislației pentru votare. În votare nu se va aduce absolut niciun argument, ci doar un vot clar care poate fi favorabil (pro), nefavorabil (contra) sau abținere. Orice argument poate fi adus în discuție la momentul oportun. Voturile sunt definitive și nu se pot schimba sub nicio formă după ce au declarate.

 

V. Amendamente


Senatorii pot propune amendamente ale Actelor curente sau ale legilor fundamentale ale statului, cum ar fi Codul Penal al Statului San Andreas sau Constituția Statului San Andreas. În fiecare dintre aceste situații sunt impuse diferite criterii pentru a susține un amendament.

  1. Un amendament va fi tratat ca o Legislație, ceea ce denotă faptul că are nevoie de o discuție (conform 2.) și o votare (conform 3.).
  2. Un amendament al unui Act existent are nevoie de minim 60% pentru a putea fi promulgat.
  3. Un amendament al unui Act fundamental are nevoie de o super majoritate, anume minim 80% pentru a putea fi promulgat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

(( Salut,

 

Acesta este un ghid ce are ca rol înțelegerea pe deplin a sistemului propus pentru Senat. Ghidul este făcut public pentru ca jucătorii să înțeleagă modul de lucru al senatorilor. Creditele pentru conținutul ghidului îi revin în totalitate lui @liq, care s-a implicat în mod direct în proiect. 

 

Paulus,

Head of Legal Factions ))

Share this post


Link to post
Share on other sites

(( Momentan nu o să se mai meargă pe tema de Senat, deoarece necesită prea multă implicare și eu îl văd ca pe un sistem mult prea complex și greu de înțeles. Totodată, sistemul ăsta nu a fost folosit foarte mult timp, din același motiv.

Dacă va fi nevoie pentru viitoare acțiuni In Character de Senat, acesta va fi reabilitat.

Mulțumesc pentru timpul acordat, dacă aveți nelămuriri îmi puteți trimite PM. ))

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×